نرم افزار CRM چیست؟ مزایای CRM چیست و به چه دلیل باید از آن استفاده کنیم ؟ دلایل زیادی را می توانیم لیست کنیم اما یکی از دلایل خیلی مهم ، اتوماتیک سازی فرآیند های مرتبط با مشتری است.
این نرم افزار ابزار بسیار مناسبی است تا به شما کمک کند :
خوب پس ما به دنبال راهکاری جامع هستیم تا بدون دردسر بتواند فعالیت های مدنظر ما را در خصوص ارتباط با مشتریان پوشش دهد.
قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشوم ترجیح می دهم کمی در خصوص اینکه واقعا” باید به دنبال چه نرم افزاری باشیم، صحبت کنم ،
البته در مقاله دیگری در سایت با عنوان نرم افزار CRM کیلویی چند؟ به تفسیر به نکات مهمی اشاره کردم که قبل از خرید نرم افزار CRM باید به آنها توجه داشته باشید.
اما الان می خواهم از منظر دیگری چند مورد بسیار مهم را توضیح دهم.
دوستان ، شما بعد از اینکه دقیقا” مشخص کردید چه نیازهایی دارید بایستی چند اقدام مهم دیگر انجام دهید:
مزایای نرم افزار CRM
این موضوع تاثیر بسیاری را بروی قیمت نهایی نرم افزار و انتخاب شما خواهد گذاشت ،
بسیاری از شرکت های ارائه دهنده نرم افزار CRM یا هزینه های بالایی را برای یکپارچه سازی اعلام می کنند و یا نرم افزار آنها کلا” امکان اتصال را ندارد و شما بعد از خرید اگر متوجه این مورد شوید سه راه بیشتر ندارید:
یا بایستی نرم افزار خود را دور بیاندازید و به سراغ نرم افزار دیگری بروید
و یا قرارداد سفارشی سازی و توسعه اختصاصی با شرکت نرم افزاری ببندید و منتظر باشید و منتظر باشید و منتظر باشید و…
راه سومی هم وجود دارد: با همین نرم افزاری که خریدید بسازید و بسوزید و …
مورد دیگری که باید راجع به آن صحبت کنم زیرساخت های شما است،
اگر تمایل دارید( البته تمایل دارید اینجا کلمه مناسبی نیست ، چون شما بایستی با دلیل و منطق و مدرک به این نتیجه برسید که چه نرم افزاری مناسب شما است نه از روی خواست قلبی یا نظر مدیریت!) از نرم افزارهایی استفاده کنید که بروی سرور شما در محل شرکت نصب شوند ،
هزینه های سخت افزاری مدنظر شرکت نرم افزاری را به شدت مورد بررسی قرار دهید تا در هنگام خرید نرم افزار CRM ، هزینه های شما سر به فلک نکشد!
تعیین دقیق بودجه در درسترس برای خرید نرم افزار CRM یکی از عوامل مهمی است که مدیرانی که مسئول خرید هستند اصلا” به آن دقت نمی کنند ،
فقط از این شرکت به آن شرکت می روند و به دنبال خرید آپولو هستند! غافل از اینکه شرکت تنها ۱۰ میلیون تومان بودجه برای خرید نرم افزار CRM ، در نظر گرفته است!
بعد از اینکه مشخص شد چه میزان بودجه در اختیار دارید ،
هزینه های سخت افزاری را هم منظور کنید،
هزینه های نصب و پشتیبانی و مالیات بر ارزش افزوده را جدی بگیرید،
البته هزینه پشتیبانی سالیانه را حتما” بپرسید و در آخر بابت هزینه های سفارشی سازی پیش فاکتور دریافت کنید و یا در قرارداد خود در نظر بگیرید تا اگر در حین کار با نرم افزار نیاز به سفارشی سازی داشتید هزینه های آن برای شما کاملا” مشخص باشد.
پس کلا” با دقت بسیار زیاد کل هزینه های خرید نرم افزار را جویا شوید و فقط قیمت نرم افزار به نتهایی را نپرسید!
برخی از شرکت ها تنها اقدام به فروش فارسی ساز، تقویم شمسی و… ، نرم افزارهای CRM خارجی می کنند
و پس از فروش هیچ مسئولیتی در قبال راه اندازی نرم افزار در مجموعه شما ندارند،
حتما” بیشتر بررسی کنید و ببینید آیا امکان نصب و پشتیبانی را هم دارند یا خیر! اگر خیر آیا خودتان تخصص لازم را در این زمینه دارید؟
البته اگر تصمیم دارید هزینه زیادی نکنید هم باز این راه پیشنهاد نمیشود، در نهایت هیچگاه نرم افزاری که مدنظرتان بوده است را نخواهید داشت.
از مشتریان شرکت های نرم افزاری اطلاعات نرم افزاری بگیرید اما نپرسید خوبه یا نه!
نیاز اون با شما فرق داره، اول بپرسید چه استفاده ای از نرم افزار می کنه و چه نیازی داشته؟ چه خدماتی رو دریافت کرده؟
ممکن است شما بپرسید نرم افزاری که خریدی خوبه؟
میگه آره عالیه! بعد که ازش می پرسی چه استفاده ای ازش می کنی ، میگه ارسال پیام کوتاه رو برام آسون کرده!
نیازش همین بوده!
بعد به جای پنل های رایگان پیامکی، پول داده نرم افزاری خریده که باهاش اس ام اس بزنه!
آیا شما هم همین نیاز رو دارید؟ پس مراقب باشید…
درباره این سایت